۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۲۱۹
یادداشت؛

آکتور حوزوی 

آکتور حوزوی 
فردی که شهوت و عطش دیده شدن دارد همواره سعی می کند روی امواج سوار شود و اهداف و مقاصدش را دنبال کند؛ محمدتقی اکبرنژاد را باید در زمره چنین افرادی قرار داد، فردی که روزگاری داعیه تمدن سازی، روزگاری داعیه تحول و اکنون «شاذ گویی برای جلب توجه» را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کسی که عطش دیده شدن داشته باشد همیشه روی موج‌ها سوار می‌شود. اگر موج "تمدن‌سازی" در جامعه رو به خروش است و سخن از آن بُرد اجتماعی دارد، شخصی به نام اکبرنژاد پیشگام می‌شود و تابلوی "تمدن سازی" بلند می‌کند. بعد وقتی می‌بیند دکانش آنچنان شلوغ نشد و حرفی هم برای گفتن ندارد از ادعای خویش دست برمی‌دارد و به امثال مهدی نصیری نزدیک می‌شود‌. مات و مبهوتم که چطور در برهه‌ای کوتاه از تمدن‌سازی انقلابی به عصرحیرت مهدی نصیری گرایش پیدا کرد؟ فاصله این دو نگاه کاملا در تضاد است و او در کمال ناباوری جمع متضادین.
 
اکبرنژاد آن زمان که تشخیص می‌دهد مطالبات رهبری بعد از سال‌ها در زمینه "تحول حوزه" بین طلاب تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و ظرفیت پیدا کرده، کاسه داغتر از آش می‌شود و با رفتارهای افراطی و هوچی‌گری، پرچم "تحول حوزه" را به گونه ای بلند می‌کند که انگار اولین نفری است که به این مساله پی برده و همه باید جزوات او را بخوانند؛ اما او و حلقه شاگردانش نیازی به خواندن کتب علما ندارند چراکه ذهنشان مشوش می‌شود! به او می‌گویند مباحث علمی را در فضای آرام و دوستانه مطرح کن؛ گویی دوست دارد همهمه ای به پا کند و قهرمان داستان باشد برای همین نقش های داغ بر می‌گزیند و هر هفته جلو دوربین قسمتی را به اجرا در می‌آورد. به او می‌گویند سخنان تو دسیسه شبکه های معاند می‌شود، در جواب می‌گوید خاصیت فضای رسانه‌ای است! نمی‌دانند او زنده به همین وایرال شدن است.
 
به نظر می‌رسد امروز پروژه "تمدن سازی" و "تحول حوزه" برای او به حاشیه رفته و از آنجا که "سیاست" محل سروصدا و هیاهو است، او این فضا را مناسب دیده و با مطرح کردن مسائل سیاسی  و کنایه زدن به رهبرانقلاب قصد دارد در قامت یک "معترض" در جامعه مطرح شود.
 
آقای اکبرنژاد نمی‌دانید فلسطین میدان جنگ ایران است و با رها کردن آن جنگ به شهرهای مرزی ایران می‌رسد. این در حالی است که فلسطین پیش از انقلاب هم مساله اول مسلمان بوده است. شما اگر قصد دیده شدن ندارید با چه مبنایی چنین سخنانی را بر زبان جای کردید‌؟ آیا "بسته جامع اجتهادی"، شما را به چنین استنباطاتی کشانده است؟ کاش در میدانی که حق و باطل بیش از صحنه های دیگر روشن است جملات نسنجیده‌ای نمی‌گفتید که آخرت خود را ببازید.
محمدمهدی حسین زاده

 

حسین عجمی
ارسال نظرات